APLIKACIJE.HR
TKO SMO

Vaš pouzdan ICT partner na putu do uspjeha.

Aplikacije.hr su brend tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o., vodeće tvrtke za razvoj web i programskih rješenja.

adresa
Koturaška 35, 10 000 Zagreb
telefon
e-mail
Pratite nas na društvenim mrežama

Kako privući kupce u webshop ?

Kako privući kupce u webshop
Prva pomisao na pitanje kako privući kupce u webshop je svakako realna, a to je da je svaki novi posjetitelj novi potencijalni kupac u Vašoj web trgovini koji Vam potencijalno donosi zaradu. Međutim, osim toga, što je svakako važno, treba se fokusirati na kontinuirano dovođenje novih kupaca kao i samu važnost posjećenosti webshopa.

Važnost posjećenosti webshop-a

Kako privući kupce u webshop ? Google, kao i ostale bitnije tražilice, uzima posjećenost webshop-a kao jedan od važnijih parametara prilikom rangiranja webshopa u prikazu pretraživanja te se stranica ( webshop je i dalje u suštini web stranica ) s više posjetitelja pokazuje višlje od stranica s manjim brojem posjetitelja. To u konačnici dovodi nove posjetitelje jer  Google gleda laički : Ako za traženi pojam “Majica” webshop B ima prosjek od 100 posjetitelja mjesečno, a webshop  A ima prosjek od 800 posjetitelja mjesečno, onda je očigledno webshop A popularniji i posjećeniji te ga treba staviti iznad webshopa B. Stoga je bitno da Vaš webshop, bude webshop A .

Kako povećati posjećenosti i privući kupce ?

Webshop funkcionira slično kao i klasična trgovina. Kada kupci stvore naviku kupovati u Vašem webshopu, stvari idu same od sebe; novi kupci dolaze po preporuci, a stari kupci se vraćaju po navici. No do tada, potrebno je uložiti u 3 stvari : marketing, marketing i marketing. No gdje, kako i koliko uložiti u marketing te kako ga ispravno voditi ? U kategoriju digitalni marketing ili takozvani web marketing spada svako oglašavanje na internetu, a samih načina ima jako puno. Međutim, u ovom članku fokusirati ćemo se na tri načina koji pružaju najbolje rezultate, a to su Facebook,  Instagram i naravno, Google Ads.

  • Facebook kampanja

Facebook je izuzetno moćan i kvalitetan alat za marketing pomoću kojeg relativno brzo ostvarujete rezultate. Popularnost Facebook-a leži u velikom broju korisnika te korisnim alatima za objavljivanje, mjerenje konverzije ( broja ljudi koji su vidjeli Vašu objavu i posjetili webshop ) kao i samu analitiku. Kako voditi Facebook kampanju ?

1. Otvorite stranicu za webshop, svakako ne profil.

Potreban Vam je Vaš osobni Facebook profil kako bi mogli voditi Facebook stranicu. Ako otvorite samo profil, umjesto pratitelja imat ćete prijatelje te će svakom novom prijatelju biti potrebno poslati zahtjev za prijateljstvo. To je jako spora metoda te ima svoje granice jer jednom kada pošaljete zahtjev za prijateljstvo svim prijateljima i osobama koje znaju da ste pokrenuli posao, povećanje zajednice postaje jako sporo i teško. Šanse da će netko nepoznat prihvatiti zahtjev za prijateljstvo od webshopa ili osobe za koji nikada nije čuo su jako male i takve situacije su jako rijetke. Iz tog razloga, potrebno je otvoriti Facebook stranicu, a ne profil.

2. Napunite ponudu.

Postoji više vrsta Facebook stranica, a nekoliko njih nudi virtualni katalog, odnosno, moguće je sve usluge / proizvode koje nudite postaviti i na Facebook te povezati direktno s webshopom. Na taj način, potencijalni kupac koji Vas nađe na Facebook-u odmah vidi Vaš asortiman te vrlo lako dolazi do webshopa.

3. Osigurajte zajednicu.

Kao što smo već rekli, za razliku od profila, Facebook stranica ne šalje zahtjeve za prijateljstvom već ljudi stranicu označavaju sa “Sviđa mi se”. Svaki pratitelj koji stranicu označi sa “Sviđa mi se ” ima mogućnost pozvati sve svoje prijatelje da naprave isto. Iskoristite tu mogućnost, zamolite bliske osobe da pozovu prijatelje i napravite eksponencijalni rast pratitelja. Kada ste osigurali zajednicu, potrebno je doći do nove publike, potpuno nepoznate,  jer je to upravo masa Vaših potencijalnih kupaca.

4. Povećajte zajednicu.

Kako bi povećali zajednicu i privukli nove pratitelje, možete uložiti u plaćeni oglas koji će Vašu stranicu promovirati ciljanoj publici. Prilikom namještanja plaćenog oglasa, sami birate ciljanu publiku prema nizu parametara od kojih su najzanimljiviji : Lokacija, spol, i starost ciljane publike. Budžet također namještate sami odnosno sami odlučujete koliko ste spremni izdvojiti na širenje publike, a Facebook će na osnovu proračuna prikazati predviđeni dnevni broj novih oznaka “Sviđa mi se” za Vašu stranicu.

5. Budite aktivni.

U trenutku kada Vaša zajednica naraste do određenog broja, pojaviti će se ljudi koji će Vašu stranicu sami od sebe označavati sa “Sviđa mi se” i dijeliti Vaše objave. Međutim, izuzetno je bitno biti aktivan te redovito objavljivati objave. Kako odlučiti kada, koliko često i kakve objave objavljivati ? Za to je potrebno napraviti istraživanje koje objave “najbolje prolaze”, kada imaju najviše pregleda i kada zajednica na njih najviše reagira. S povećanjem zajednice i objavama, očekivano je da će porasti i posao. No međutim, puno korisnika koji sami vode Facebook stranicu naprave veliku grešku. S porastom obujma posla jednostavno više nemaju vremena za nove objave ili smatraju da nije potrebno, a time zajednica gubi interes te samim time, svaka sljedeća objava dolazi do manjeg broja pratitelja, kao što je i sama reakcija na objavu znatno manja i to je na neki način početak kraja. Zato je bitno istražiti zajednicu i njihove navike te biti aktivan u pravom trenutku i u pravoj količini.  Ako ne stižete biti aktivni na Facebook-u ili želite da mi za Vas stručno vodimo društvene mreže, pošaljite nam poruku.

  • #InstagramKampanja

Instagram je također izuzetno moćan alat za oglašavanje webshopa iz dva razloga : 1. Iz dana u dan mu raste popolarnost, osobito među mladima i 2. Vrlo lako ga je pretraživati. Za razliku od Facebook-a, nije moguće na isti način dodati svoj asortiman i pozvati prijatelje da stranicu označe sa “Sviđa mi se”. Pratitelji na Instagramu (tzv. “Followeri” ) dolaze sami od sebe jer ste ih privukli slikom. Opisi na Instagramu su znatno kraći te je slika bitnija od opisa, a najbitniji je hastag ( # ).

1. Kako funkcionira Instagram

Na Instagramu je također potrebno napraviti svoj profil te postaviti profilnu sliku i odabrati slobodno ime koje najbolje opisuje Vaš webshop te ga povezati s Facebook profilom. Nakon toga spremni ste za svoju prvu objavu. Na Instagramu postoje 2 vrste objava :

A. Objava – Isto kao i Facebook objava, ostaje trajno vidljiva na Vašem profilu i koja se prikazuje prilikom pretrage po Hashtag-u.

B. Priča ( Story ) – Kratka objava koja je vidljiva 24 sata i služi za svakodnevne aktivnosti i novosti, ali koje ne želite trajno učiniti vidljivima.

Svakako je poželjno kombinirati i objave i priče prilikom vođenja Instagram kampanje.

2. Vaš Hashtag.

Svaka objava koju objavite treba u sebi sadžavati Hastag-ove koji je najbolje opisuju i naravno, Vaš osobni Hashtag. Hashtagovi se pišu bez razmaka i bitno je stvoriti svoj hashtag jer će Vas pratitelji po njemu pronalaziti tj. pronalaziti će Vaše objave. Recimo #MojWebshop .

3. Ostali Hashtagovi

Kako bi najbolje opisali sliku kroz Hashtagove i tako osigurali da će se Vaša objava probiti do potencijalnih kupaca potrebno je objavu opisati kroz Hashtagove. Konkretno za webshop, najtraženije hastagovi su :

#webshop #fashion #onlineshopping #handmade #s #r #k #interior #handgemaakt #baby #onlineshop #webwinkel #cadeau #love #design #interiordesign #sale #style #linkinbio #shopping #kerst #korting #kraamcadeau #new #online #kado #shoponline #shop #duurzaam #bhfyp

Srećom, ne morate ih uvijek izmišljati, Instagram Vam sam predlaže hashtagove kada krenete pisati, a i postoje online alati koji za Vašu objavu analiziraju najpopularnije hashtagove.

4. Link na stranicu

Za razliku od Facebook-a, objava na Instagramu nije direktan link na proizvod u webshop-u već ga je potrebno stvoriti. Kako stvoriti link iz objave opisano je u ovom članku i na dosta internet stranica.

5. Zajednica

Također, za razliku od Facebook-a koji više manje nudi linearan rast zajednice, na Instagramu je rast zajednice eksponencijalan. Trebati će Vam neko vrijeme dok dođete do prvih 100 followera, pa zatim još neko vrijeme da dođete i do 1000. A nakon toga, nećete niti shvatiti u kojem trenutku je vaša zajednica porasla do 2500 followera.

Obzirom da je Instagram kampanja složenija od Facebook reklame, predlažemo Vam da proučite jedan od ovih tutoriala… S druge strane, ako želite da mi za Vas stručno vodimo društvene mreže, pošaljite nam poruku.

Google Ads

Za razliku od marketinga na društvenim mrežama koji s vremenom može postati besplatan, ali zahtjeva puno truda,  Google Ads ( odnosno kako se do nedavno zvao Google Adwords ) traje isključivo onoliko dugo koliko ga plaćate. S druge strane, u odnosu na marketing na društvenim mrežama, oglašavanje na Google-u počinje istog trenutka kada ste postavili kampanju i oglasi se odmah prikazuju ciljanoj publici te korisnici odmah dolaze u Vašu web trgovinu. Stoga na pitanje kako privući kupce u webshop, najbolji odgovor je kombiniranjem marketinga na društvenim mrežama i ulaganja u Google Ads koji se izuzetno isplati.

Cijena, ključne riječi, CPC …

Cijena oglašavanje na Google-u se određuje na osnovi cijene ključne riječi radi koje se Vaš oglas prikazao posjetitelju prije nego li je kliknuo na oglas. Npr. Ako se bavite prodajom uredskog materijala, a posjetitelj u Google upiše pojam “uredski materijal”, prikazati će se Vaš oglas ako ste namjestili tu ključnu riječ. Ako korisnik samo vidi Vaš oglas no ne klikne na njega, prikazivanje oglasa se neće naplatiti. Ako klikne, ovisno o broju ljudi koji su licitirali za tu riječ, “težini” odnosno vrijednosti ključne riječi, Vama će se naplatiti taj iznos tj. skinuti s Vašeg računa. Taj iznos ovisno o traženosti riječi može varirati od nekoliko lipa do nekoliko kuna i to se zove CPC odnosno Cost Per Click. Svi odgovori vezani za istraživanje ključnih riječi, postavljanje i vođenje Google kampanje nalaze se u našem članku koliko izdvojiti na Google.

Vođenje kampanje

Ispravno voditi Google Ads kampanju je kompliciranije nego voditi društvene mreže iz razloga što vrlo lako i brzo možete potrošiti uplaćeni iznos, a ostvariti slabe rezultate ako kampanja nije dobro namještena. Ako ste se odlučili sami postaviti Google Ads kampanju, predlažemo Vam da prvo pogledate ovaj video u kojem se nalazi dosta korisnih savjeta.  S druge strane, ako želite da mi za Vas stručno vodimo Google oglašavanje, pošaljite nam poruku.

Povezane objave

Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje…

Izrada web shopa savršeno prezentira Vaš Posao i garantira povećanje
prodaje…

Prijavite se na newsletter

Prijavite se na naš newsletter i informirati ćemo Vas o novim člancima i zanimljivostima kao i o novim uslugama i promocijama.
Pridružite se našoj zajednici zadovoljnih klijenata i unaprijedite svoju online prisutnost!