APLIKACIJE.HR – Što je SEO i zašto je on važan?
SEO je skraćenica za Search Engine Optimization odnosno u slobodnom prijevodu, optimizacija Vaše stranice za Internet tražilice. U kategoriju internet tražilice spadaju svi pretraživači interneta gdje možete upisati traženi pojam i pronaći relevantne stranice. U konkretnom primjeru, najvažnije i najkorištenije internet tražilice u Hrvatskoj su Google, Yahoo i Bing.
No što točno znači optimizacija Vaše internet tražilice i koji su benefiti optimizacije, odnosno, zašto je ona važna te naravno, kako je kvalitetno napraviti, tek su teme koje planiramo pokriti.
Uz to, pokriti ćemo i koje su najbitniji koraci za prilagodbu Vaše stranice za Internet tražilice.
Uvod
Internet tražilice ocjenjuju kvalitetu izvedbe Vaše stranice prema dosta kriterija :
- Brzina učitavanja Vaše stranice ( takozvani TTFB odnosno Time To First Byte )
- Ključnim riječima
- Povezanosti tekstova na Vašoj stranici sa pojmom koji korisnik pretražuje
- Optimizaciji medijskih sadržaja ( slika i video sadržaja )
- Posjećenosti Vaše stranice
- Dali je Vaša stranica responzivna
- Vremenu koji korisnici ostaju na Vašoj stranici
- A ovisno o tome koliko je Vaša stranica optimizirana ovisi i mjesto na kojem će se Vaša stranica pojaviti prilikom pretraživanja. Što je bolje optimizirana, biti će bliže vrhu.
TTFB
- TTFB odnosno Time To First Byte je brzina odgovora poslužitelja ( servera ) i vrijeme koje je proteklo od trenutka kada je korisnik kliknuo na poveznicu prema Vašoj stranici do trenutka u kojem se stranica krenula učitavati. Na ovaj parametar je izuzetno lako utjecati i donosi nam značajnu promjenu. TTFB ovisi o 2 parametra, brzini samo hostinga na kojem je smještena Vaša stranica i optimiziranosti Vaše stranice. Kako odabrati dobar hosting možete pročitati u našem članku, a sve o adekvatnoj optimizaciji, pročitajte niže u tekstu.Kako TTFB utječe na posjetitelja? Što je TTFB veći, stranica će se sporije učitavati, pa čak do mjere da posjetitelj stigne pomisliti kako Vaša stranica više ne postoji te odluči otići na stranice konkurencije, a vjerujemo da je to zadnje što želite.
Ključne riječi odnosno famozni Metatagovi
Metatagovi su skrivene riječi koje bi se trebale nalaziti u HTML zaglavlju svake stranice odnosno riječi pripremljene za internet tražilice. Riječi koje posjetitelj Vaše stranice ne vidi, ali ih internet tražilice prepoznaju i pamte kako bi bile upoznate sa sadržajem Vaše stranice. Želite li provjeriti da li Vaša stranica sadrži metatagove, otvorite svoju stranicu u pregledniku i pritisnite desni klik miša. Zadnja opcija je Inspect ili Provjeri ( ovisi koji jezik koristite u Internet pregledniku ). Nakon što odaberete tu opciju, otvoriti će se prozor sa kodom Vaše stranice. Kliknite na strelicu pored riječikoja će otvoriti dodatni kod kao na slici ispod. Imate li upisane meta tagove, vidjeti ćete liniju u kojoj piše
Povezanost tekstova na Vašoj stranici s pojmovima koje korisnik pretražuje
Internet tražilice “pamte” tekst na Vašoj stranici i kada korisnik upiše određeni pojam, Internet tražilice pretražuju svoju bazu podataka i traže na kojim se sve stranicama pojavljuje taj pojam, a nakon toga prema ocijeni koju su dodijele stranicama, prikazuju rezultate. Bez obzira na to što ste možda savršeno opisali svoju uslugu ili proizvod, treba razmišljati i o pojmovima na koji će korisnici tražiti Vaše usluge. Uzmimo našu stranicu za primjer. Mogli smo staviti naslove “SEO je jako važan” i “Zašto je SEO važan?”. Veća je vjerojatnost da će korisnici pretraživati pojmove poput “Što je SEO” ili “Zašto je SEO važan” nego pojmove poput “SEO je jako važan !” .
Optimizacija medijskih sadržaja
Veličina odnosno “težina” Vaše stranice svakako utječe na brzinu učitavanja stranice, logično, što je stranica veća, to se sporije učitava, a samim time imamo nezadovoljnijeg korisnika i lošiju ocijenu odnosno rang na Googlu i ostalim internet tražilicama. Kako smanjiti veličinu slika / videa odnosno medijskih sadržaja ? Jednostavno. Počnimo sa slikama. Svaka slika ima 2 bitna detalja, njezinu veličinu (širina puta visina ) i njezinu težinu. Prvi korak je prilagoditi veličinu slike veličini okvira u kojem se ona nalazi. Jer ako imamo okvir veličine 400 x 300 piksela i u njega smjestimo 10 puta veću sliku ( 4000 x 3000 piksela ), slika će jednako dobro izgledati kao da smo koristili sliku odgovarajućih dimenzija, a biti će 10 puta manja. Nakon toga, postoje profesionalni, ali i besplatni alati s kojima možemo smanjiti “težinu” slike bez da izgubimo na kvaliteti. Primjer besplatnog alata je tinypng.com .
Odaberite jednu sliku, kliknite desnim klikom na nju i Svojstva / Properties. Pod Veličina / Size piše “težina” slike. Obradite je spomenutim alatom, i provjerite koliko ste skinuli težinu slike, bez gubitka kvalitete.
Što se tiče video sadržaja, njih je potrebno izmjestiti sa svog servera i namjestiti da se učitavaju s vanjskih linkova poput youtebe-a. Time ste rasteretili svoj hosting, smanjili veličinu stranice i dobili jednaki video s daleko bržeg izvora nego što ga vjerojatno sami imate.
Prva slika ima težinu 246 KB ( *KiloBajt-a) dok druga ima težinu 67 KB što je gotovo 4 puta manje od prve slike, a razlika u kvaliteti se ne vidi. Mislite da 180 KB nije puno ? Zamislite da na stranici imate 10ak slika koje su se mogle optimizirati i time smanjiti veličinu stranice za skoro 2 Mb, a samim time i brzina učitavanja stranice, zadovoljstvo posjetitelja i naravno, ocjena na Google-u.
Responzivnost
Ako Vam je Responzivnost stran pojam, ne brinite, kompletnu temu oko responzivnosti smo pokrili u drugom članku. Kako da Vam dočaramo responzivnost bez suvišnih definicija ? – Koliko puta ste došli na stranicu na kojoj niste vidjeli pročitati sadržaj pa ste morali povećati tj. zumirati da vidite o čemu se radi ? Shvatili ste koliko je to zamarajuće i frustrirajuće te koliko Vam ubija volju za daljnjim čitanjem sadržaja te stranice, ma koliko možda dobra ona bila. To je responzivnost. Kada se sadržaj i raspored stranice te veličina tekstova automatski prilagođava veličini ekrana s kojim korisnik pristupa te se stranica drugačije pokazuje na mobitelu, tabletu, laptopu, velikom laptopu, monitoru itd., a uvijek se prikazuje jednako dobro. Kako se Vama ne sviđa kada stranica nije responzivna, tako se ne sviđa niti internet tražilicama te joj umanjuju ocjenu.
Posjećenost Vaše stranice i vrijeme koje posjetitelji provode na stranici
Posjećenost Vaše stranice i vrijeme koje posjetitelji provode na stranici su usko vezani sa dobrom Search Engine Optimizacijom i zapravo tvore začarani krug. Kada ste odradili sve spomenute bitne korake, Vaša stranica se bolje učitava i nalazi bliže vrhu pretraživanja, privlači više posjetitelja koji su Vas pronašli prema pojmu koji ih je zanimao u tom trenutku što čini Vašu kompetenciju. Samim time, korisnici dulje ostaju na Vašoj stranici i proučavaju Vaše usluge / proizvode, a internet tražilice Vam dižu kompetentnost i stavljaju Vas bliže vrhu pretraživanja što dovodi do novih posjetioca i tako u krug dok ne “osvanete” na prvom mjestu.
Naša kompetentnost
Iako je danas široka ponuda “kvalitetne Search Engine Optimizacije” to je ipak grana internet znanosti koja je daleko šira i stručnija nego što je ovdje sažeto u ovom članku namjenjenog pojašnjavanju samog značenja SEO-a i njegove važnosti. Naša stranica, Aplikacije.hr nalazi se kao prvi rezultat ili pri samom vrhu pretraživanja za sljedeće ciljane pojmove koje smo provjerili : “Programska rješenja za poduzetnike”, “Program za automehaničare”, “Izrada web stranica”, “Ugostitelji inventure”, itd..