APLIKACIJE.HR
TKO SMO

Vaš pouzdan ICT partner na putu do uspjeha.

Aplikacije.hr su brend tvrtke Poslovne Aplikacije d.o.o., vodeće tvrtke za razvoj web i programskih rješenja.

adresa
Koturaška 35, 10 000 Zagreb
telefon
e-mail
Pratite nas na društvenim mrežama

Koliko košta Google oglašavanje i što od njega očekivati

google oglašavanje
Pitanje s kojim se dosta često susrećemo, a koje vjerojatno i Vas zanima jest „Koliko košta Google oglašavanje“. Drugo pitanje koje Vam se vjerojatno nameće je što od možete očekivati i čemu se nadati. Iz tog razloga, donosimo Vam članak u kojem ćete pronaći sve odgovore, od toga koliko košta do toga možete li to voditi sami

Koliko košta Google oglašavanje
i što od njega očekivati

Krenimo od početka, Google oglašavanje ili Google Ads ( nekada Google AdWords ) je način digitalnog marketinga ( o kojem više možete saznati ovdje ) .

Što je Google oglašavanje?

Google oglašavanje Vam omogućuje da prezentirate svoju web stranicu / web shop potencijalnim kupcima za točno ciljane riječi/pojmove. To je način da se pokažete potencijalnim kupcima u savršenom trenutku, trenutku kada oni traže Vaše usluge ili proizvode. Na primjer, bavite li se izradom suvenira i uplatite Google oglašavanje, uz dobro postavljenu kampanju, kada korisnik upiše pojam „izrada suvenira“, Vaš oglase se može prikazati osobi koja u ovom trenutku traži izradu suvenira.

Koliko košta?

Cijena Google oglašavanja je zapravo zbroj 3 usluge :

1. Sastavljanja kampanje,
2. Održavanja kampanje i
3. uplate u budžet za oglase.

Kako sve volimo raditi transparentno bez obmanjivanja naših korisnika, u nastavku donosimo značenje navedenog.

Sastavljanje kampanje

Kako bi se Vaš oglas aktivirao kada netko upiše ključnu riječ ili pojam, potrebno je na Google-u napraviti kampanju za Vaš oglas odnosno laički rečeno : odabrati vrstu oglasa, sastaviti oglase i postaviti ključne riječi / pojmove za koje će se Vaš oglas aktivirati. Iako sve djeluje vrlo jednostavno, i na YouTube-u postoji čitav niz tutoriala koji Vas uče kako samostalno napraviti kampanju, moramo Vas upozoriti da mala greška može dovesti do velikih troškova i ne učinkovite kampanje odnosno izostanka rezultata. Iako možete sami, svakako Vam preporučujemo da taj posao prepustite profesionalcima. Ako se ipak odlučite na samostalni korak, više informacija o sastavljanju kampanje možete pronaći na ovom linku jer ne želimo da bacate novce.

Održavanje kampanje

Nakon što je Vaša kampanja aktivna, i Vaš oglas se prikazuje, Google će pokušati takozvanim „automatskim učenjem“  pokušati proširiti popis ključnih riječi i pojmova vezanih uz Vaše usluge / proizvode kako bi izazvao bolje rezultate odnosno dodao ključne riječi i pojmove koji nisu previđeni kada se radila kampanja. To u dosta slučajeva dovede do ciljanog rezultata, poboljšanja kampanje. Nažalost, obzirom da to radi umjetna inteligencija, dolazi i do stanja kada se Vaš oglas prikazuje i za ne povezane ili čak ne željene pojmove. Primjer : Recimo da smo za ključni pojam postavili „Izrada suvenira“, Google će „automatskim učenjem“ s vremenom dodati i pojmove : „Izrada suvenira Zagreb“, „Ručna izrada suvenira“, „Suveniri ručne izrade“ i to je savršeno dobro jer se nitko ne može sjetiti svih povezanih pojmova za Vaš posao, čak niti oni koji to tvrde da mogu dok Vam prodaju uslugu. Negativna strana „automatskog učenja“ je ta da će Google s vremenom dodati i pojmove „Besplatni suveniri“, „Izrada suvenira Beograd“, „Najjeftiniji suveniri“ i ostale slične pojmove koje korisnici pretražuju, a koji nikako nisu vezani za Vaš posao i za koje je doslovce bacanje novaca svaki puta kada netko klikne na Vaš oglas. Osim što Vam je trošak, isti taj Google će zabilježiti napuštanje stranice ( uvjetno i laički rečeno ) i dati Vam negativni bod jer je netko napustio Vašu stranicu ( Google ne zna zašto ju je posjetitelj napustio ) .

Osoba / tvrtka koja održava kampanju zapravo prati ključne riječi i pojmove dodane automatskim učenjem, prati posjećenost i rezultate te reagira kako Vaša kampanja ne bi potrošila novce bez veze. Ovaj dio svakako možete odrađivati sami, ali je poželjno biti izuzetno aktivan stoga je pametnija odluka prepustiti posao profesionalcima kako se Vaš budžet ne bi potrošio bez rezultata.

Budžet za oglase i trošenje budžeta

Napokon dolazimo do budžeta za oglase, pojašnjenja ključnih riječi i pojmova te odgovora koji Vas najviše zanima, koliko će to koštati. Iako je sustav kompleksan, pokušat ćemo ga objasniti laički : Google oglašavanje funkcionira na sljedećem principu : Vi odredite koliko u periodu oglašavanja želite trošiti na oglase. To može biti u rangu od 100,00 kuna do nekoliko tisuća kuna mjesečno. Koliko god je Vama prihvatljivo, a za najbolje rezultate, preporučljivo je da taj iznos ne bude ispod 500,00 kuna. Ti novci se uplaćuju direktno na Google račun Vaše kampanje i Vi u tom trenutku imate uplaćeni iznos na raspolaganju za svoje oglase.

Vama je bitno da se Vaš oglas prikazuje za određene riječi ili pojmove. To su takozvane ključne riječi odnosno ključni pojmovi, a svaka ključna riječ/pojam ima svoju cijenu. Ako se Vaš oglas samo prikaže korisniku, to Vas ne košta ništa, no ako korisnik klikne na njega, od Vašeg budžeta će se odbiti određeni iznos.

O čemu ovisi cijena?

Ako se bavite unikatnom uslugom ili nudite unikatne proizvode koje nitko drugi od Vaše konkurencije ne reklamira, cijena ključne riječi / pojma će biti manja. No, ako za određenu riječ/pojam postoji velika konkurencija, cijena će biti viša. Zakon ponude i potražnje. Odnosno, što je potražnja za određenim pojmom veća, to će biti veća i cijena. Na našem primjeru, kada smo uplatiti oglase za izradu web stranica, cijena prilikom pretraživanja pojma „Izrada web stranice“ kretala se od 0,10 lipa do čak 17,80 kuna za pojedini klik koji je doveo potencijalnog naručitelja na našu stranicu. To je naravno ovisilo o dobu dana kada se oglas prikazivao i koliko je naše konkurencije u tom trenutku željelo prikazati svoj oglas umjesto našeg. To se zove „automatsko licitiranje“ u kojem Google pokušava uvijek postići najbolju cijenu da se Vaš oglas prikaže. Međutim, dobre vijesti su da :

–           Možete ograničiti vrijeme kada se Vaš oglas prikazuje ( Ako se bavite uslužnim djelatnostima (npr. Šišanje, masaža i sl. ), vrlo vjerojatno ne želite prikazati svoj oglas u 3 ujutro ) pa tako u određenom dijelu dana nemate troškove, a ne iskorišteni budžet možete iskoristiti u ciljanom dijelu dana.

–           Možete ograničiti najveću cijenu koju Google smije naplatiti za prikazivanje Vašeg oglasa odnosno na primjer postaviti da je 5 kuna najviše što ste spremni platiti za jedan klik.

–           Možete odrediti koliko najviše novaca želite potrošiti dnevno, ali i mjesečno te će Vas proračun trajati koliko ste predvidjeli.

–           Cijena prikaza Vašeg pojma vrlo vjerojatno nikada neće koštati 17,80 kuna po kliku jer je pojam „izrada web stranice“ vrlo tražena usluga.

–           Profesionalno sastavljen oglas, omogućit će Vam više posjeta stranici / shopu za manje novaca kroz alternaciju riječi odnosno igranjem pojmovima. Možda u ovom trenutku „izrada web stranice“ košta 17,80 kuna, no „cijena internet stranice“ košta svega 0,20 lipa, a svejedno smo dobili posjetitelja.

Koje su prednosti kampanje

Uz očigledne prednosti kao što je prezentiranje Vaše stranice/shopa posjetitelju koji traži točno određeni pojam vezan uz Vaš posao, dodatna prednost kampanje je povećanje posjećenosti koja znatno utječe na Vašu poziciju „organskog pretraživanja“ na Google-u. Više o tome možete pročitati ovdje (link na kako biti prvi na Google-u ). Također, uz dobro namješten oglas, moguće je i takozvano praćenje konverzije odnosno praćenje koliko je korisnika došlo na Vašu stranicu/shop, koliko dugo su ostali i dali su ispunili ono što ste željeli ( kupili proizvod, kontaktirali Vas, posjetili itd ). To se zove praćenje uspješnosti kampanje i također spada u kategoriju „održavanja kampanje“.

Mogu li to voditi samostalno?

Svakako. Na YouTube-u postoji čitav niz tutoriala kako to voditi samostalno. Ako se odlučite na to, budite sigurni da ste dobro savladali materijom prije toga jer je kompleksnija nego što se čini. Želite li se ipak baviti svojim poslom i imati uspješniju kampanju uz manje truda, stojimo Vam na raspolaganju.

Do sljedećeg članka, Vaše APLIKACIJE.HR

Povezane objave

Otvaranje Business Managera jedna je od prvih stvari koju bismo trebali napraviti, ako želimo kreirati uspješne Facebook kampanje…

Izrada web shopa savršeno prezentira Vaš Posao i garantira povećanje
prodaje…

Prijavite se na newsletter

Prijavite se na naš newsletter i informirati ćemo Vas o novim člancima i zanimljivostima kao i o novim uslugama i promocijama.
Pridružite se našoj zajednici zadovoljnih klijenata i unaprijedite svoju online prisutnost!